Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

Day w/ Darryl.

torstai 19. huhtikuuta 2012

Day w/ Darryl.

Daryllin piti tulla hakemaan mua tänään aamulla tasan klo 8.35. Mä oletin, että näin on ja ilmoitin etten tarvitse herätyssoittoa, vaan oon näillä puheilla odottamasta häntä hotellin ovella. Tunnollisena menin odottamaan joskus klo 8.20 ja joskus ysin jälkeen se sitten karautti pihaan. Darryl on eläkkeelle jäänyt entinen laivaston "joku" ja nykyisen kyyditsee minun kaltaisia autottomia. Mä olin hotellin Donnan kanssa sopinut, että hän hommaa mulle kuskin jostain yhdeksi päiväksi ja siten sain tämän Darrylin. Hän oli jostain alan yrityksestä, maksoi $ 69 / 7h. Varmaan oltiin kyllä kauemminkin kuin seitsemän tuntia, kun  se unohti palauttaa mut ajoissa. Tosi kiva tyyppi, vähän outo, mutta kiva.

Hän osasi kertoa tosi paljon kaikkea tarpeellista ja tarpeetonta tietoa Losista kokonaisvaltaisesti. Tosi kiva vaan istua, kuunnella ja katsella. Mä sain itse päättää mitä haluan nähdä. Mulle ihan sama, mutta ei Hollywoodin "turist attractioneita". Ne kuuluvat siihen kerran elämässä kategoriaan.

Se osa Hollywoodia missä nämä kaikki Walk of Famet, Grauman´s Chinese Theater, Kodak Theater on vanhinta Hollywoodia ja ainoa alue Hollywoodissa, jolle ei ole tehty mitään koskaan. Toisinsanoen huorat, juopot,  kodittomat ja muut kelkasta pudonneet löytyy sieltä lojumassa ympäri katuja. Turvatonta öisin, päivisin kaoottista. Agressiivia myyjiä ja kaiken tyrkyttäjiä. Ainoa mua kiinnostava juttu siellä on legendaarinen Hollywood Roosevelt hotelli, johon mun piti mennä tällä reisulla, mutta se on nyt jäi. Next time. Siellä on kyllä pienellä alueella eli kävelyetäisyydellä mm. Madame Tussauds ja Ripley´s Believe it or Not ja muuta viihdykettä. Siellä on tosi edullisia hotelleita, hostelleita, motelleita ja vuokra-asuntoja mitä voi vuokrata vaikka viikoksi, mutta mä en majoittuisi sinne.

Me ajettiin kuitenkin Hollywoodin läpi, koska mä halusin ajaa Sunset Stripille sieltä päin. Mentiin siis eka täältä Beverly Hillsistä West Hollywoodia Hollywoodiin ja sieltä alaspäin Sunsetiä takaisin Beverly Hilssiin. Varmasti hirveän selkeätä :)

Sunset Strip on vajaa kolme kilometriä pitkä pätkä, joka alkaa West Hollywoodista ja päättyy Beverly Hillsin Sierra Driveen. Kadulla on mestat kuten Rainbow, Whiskey a Go Go, Viper Room missä River Phoenix veti överit 1994 ja "joitain tunnettuja" komeadiaclubeja. Mä en valitettavasti tiedä niistä mitään.
Sunsetilla oli aikoinaan myös se Marlboro mainos, jonka kuva varmaan ilmestyy juuri nyt kaikkien verkkokalvoille :) Oli se komea mies!

Jännä tieto: Sunset Strip on saanut nimensä strippiclubeista, joita katu oli ennen vanhaan täynnä. 
Nyt siellä on vissiin enää kaksi toiminnassa olevaa.


Klo 06:00

Aikainen lintu.



Tää oli joku rokkaraiden oma versio Walk of Famesta :D Löysin sattumalta, en osaa sanoa missä on.
Aaaw. 


Smog.
Sunset Strip.

Yes, never mind the kids.


Me ajeltiin siitä sitten muualle Beverly Hilssiin, kuin missä mun hotelli on. Beverly Hills on oma kaupunkinsa Los Angelesissa ( en tiennyt ) ja niillä on oma verotuksensa yms. BH:n alue on niin laaja, että sinne mahtuu hirveästi kuitenkin eri hintaluokan kiinteistöjä. Eli jos asuu Beverly Hillsissä ei ole automatio, että on (älyttömän) rikas. 2h vuokrat lähtevät kuitenkin reilusta parin tonnin vuokrasta jos postinumero on 90210. Niin kuin muuallakin, alue ratkaisee missä sen talonsa omistaa. Kuitenkin keskihinta talolle ja tontille Beverly Hillsissä on noin $ 2 miljoona. Se mitä pidetään yleisesti Beverly Hillsinä ja missä starat asuu, on siellä rinteillä ja siellä voi sitten maksaa mitä vaan, mutta sieltäkin saa halvimmillaan talon kahdella miljoonalla. Mä en tiedä miksi mä pidän tätä jotenkin lohdullisena tietona :)

Darryl kierrätti mua aika laajasti ympäri BHsiä kertoen ja näyttäen talojen arkkitehtuuria ja miten se on muuttunut eri vuosikymmenillä. Tosi makeeta, kun vierekkäin voi olla 50-luvun laatikkomallinen talo ja vieressä viime vuosikymmenen espanjalaistyylinen kartano. Nykypäivää rakentamisessa on maanalainen autotalli. Kadut on hyvin hoidetut, siistit, on katupartio ja paljon kukkaistutuksia. Kaunista. Beverly Hills on kuitenkin alueena vähiten arvostettu ( siis näiden ihmisten keskuudessa), koska sieltä puuttuu näköala. Losissa näköala on kermaa, ja se tuo kiinteistön hintaan heti $ 1,5 miljoonaa. Mutta ilman sitä et ole käytännössä mitään.




Kuva havainnollistakoon siisteyden Beverly Hilsissä.


American dream?

Beverly Hillsissä on Rodeo Drive, kuuluisa shoppailukatu, jota turistit käy ihmettelemässä. Ei mun mielestä mitenkään erikoinen, ihan samat Guccit ja Pradat kuin missä tahansa muuallakin, ja viime vierailun jälkeen sinne on ilmestynyt Juicy Couturea, Marc by Marc Jacobsia ja muita vastaavia edullisempia merkkejä. Ihan kaunis katu, mutta en ymmärrä sitä hehkutusta. Espa olisi hienompi, jos siellä olisi nämä liikkeet. Ei käyty sielläkään, ajettiin vaan ohi. Kerran elämässä. Mutta yksi asia mikä siellä on kiva, on alkuperäinen Hotel Wilshire, missä Pretty Woman kuvattiin. Se on hieno. Vähän menneen ajan luksusta ja yöpyminen siellä on ihan mahdollista.




$ 40, 000 00. Yes please.
The Fresh Prince of Bel Air!


Ajeltiin siitä Bel Airiin, joka on maastoltaan mäkistä ja ahdasta. Playboy Mansion on siellä ja muutamia starojen vanhoja kiinteistöjä, joita ne yrittää nyt myydä mutta ei mene kaupaksi. Tuntui, että sielläkin tehtiin paljon uutta ja meksikaanit oli remonttireiskoina monessa pihapiirissä. Paljon yksyisempää kuin Beverly Hills.




Ajettiin Santa Monicaan ja juututtiin ruuhkaan. Juteltiin matkalla siitä, miten Darryl odotti, että olisin ollut pitkä, vaaleahiuksinen ja sinisilmäinen. Ja, että kuinka paljon odotan koska Ramstein saa tähden Walk of Famelle. Selvensin, että Ramstein ei ole Suomesta ja meiltä ei taida tähtiä tullakaan. Vaan sittenpä selvisi, että tähden Walk of Famelle saa, kun maksaa $ 25, 000 ja ei tarvitse olla juurikaan kukaan. Silloin oma tähti vaan tulee sijaitsemaan jossain skutsissa eikä ketään kiinnosta :D Hän myös sympatiseerasi Kurt Cobainia ja sanoi, että olisi itsekin päätynyt itsemurhaan jos olisi ollut naimisissa Courtney Loven kanssa. Suu kävi koko ajan.

Kiertelin itsekseni puoltoista tuntia Santa Monicassa, johon olin kyllä vähän pettynyt. Muistelin, että tykkään siitä tosi paljon. Se oli kyllä erilainen kuin muistin. Mutta nyt olin taas lähinnä laiturin alueella, eli todellisuudessa siellä on kaikkea kivaa. Sieltä saa vuokrattua pyörän koko päiväksi ja voi polkaista Venice Beachiin tai Malibuun. Tosi hyvät pyörätiet ja pyörän vuokraus ei ollut kuin joku $ 30. Mä kävin pikaisesti pyörähtämässä Santa Monica Pierillä, sillä kuuluisalla laiturilla missä on se maailmanpyörä. Ihan karsea paikka. Maksimissaan 10 minuuttia. Sinne ei maksa mitään mennä sisään, mutta ei siellä ole aikuiselle mitään. Pieni huvipuisto, jossa maksaa $5/ride. Mä kävin siinä maailmanpyörässä ( tää on sama juttu, kuin se kylpyamme. Jos mä näen maailmanpyörän mun on mentävä! ) Ostin lipun ja menin jonottamaan ja mulle ilmoitettiin, että heidän käytäntö on, että no single passengers. Tää oli eka kerta, kun törmään tähän, että jotain ei voi tehdä yksin. Sanoivat, että voit jäädä odottamaan jos tähän nyt joku ilmestyy jonka kanssa voit mennä. No mähän parkkeerasin siihen istumaan, olinhan maksanut jo lipun ;)

Odottelin siinä hetken ja saksalainen nuoripari käveli mun ohi ja mä hyökkäsin niiden taakse. Heiltä kysyttiin,  että käykö jos tällainen single passenger tulee teidän kanssa samaan loosiin, kun hänellä ei ole kaveria. Mun silmät syöksähti tulta " Excuse me? "Saksalaisille kävi ja mentiin kolmistaan. Mä en tajua miksi halusin siihen. Täytyy yrittää seuraavalla kerralla muistaa, että se on tylsää ajella maailmanpyörällä.

Eli sillä laiturilla ei ole mitään, mutta siinä on heti Santa Monica Beach, mikä on siisti ja kiva. Ei mitenkään erikoinen, mutta siisteys on ehdotonta plussaa. Kuulin, että sieltä putsataan jatkuvasti kaikki tupankantumppia suuremmat. Mahtavaa. Pieristä vielä sellainen maininta, että siellä oli hyvät, ilmaiset veskit, ei jonoja ja tosi siistit. Laiturin alkupäässä on sisäkaruselli, ja siellä kuvattiin se yksi CSI jakso. Muuta en siitä tiedä. Ehdottomasti kuvan arvoinen. ;)

Oon kuullut Santa Monicasta oikeastaan pelkkää hyvää, että se on varmasti paremman tutustumisen arvoinen. Siellä on oma bussiverkosto ja asuinalueena Santa Monica on ilmeisen hyvässä huudossa. Mun makuun kyllä heti liian hiljainen ja pysähtynyt. Vähän sellainen pikkukaupunkifiilis, mitä se onkin, ja paikallisille varmaan ihan taivaasta seuraava, mutta itse en jaksaisi esim. majoittua sinne Losin reissulla.









Lähellä.



Cuba in Santa Monica





Little fucker.

Jänis.







Tuleva aviomieheni työn parissa.




Pentaque.. Petangue?


Santa Monicasta ajettiin kymmenen minuuttia Venice Beachiin, mutta se on jo ihan toinen tarina :D Ajattelin tähän laittaa samalla nekin kuvat, mutta ne kyllä vaativat ihan oman aikansa ja paikkansa. Tulin kotiin hetki sitten ja kävin heti siellä ihanassa kaupassa hakemassa ruokaa, olin jo ihan nälkiintynyt pitkästä päivästä.
Olin tosi tyytyväinen tähän päivään ja saamaani palveluun! Seitsemän tehokasta tuntia ja PALJON turhaa tietoa, me like! Eihän kukaan täysijärkinen lähde tänne ilman autoa, mutta jos lähtee, niin suosittelen ihan ehdottomasti ottamaan selvää tuollaisesta kuskipalvelusta. Säästää erityisesti aikaa sekä rahaa ja mikä parasta, saa kuulla viidennen polven Angelinolta mielenkiintoisia tarinoita. Ainakin yhdeksi päiväksi tosi hyvä. Mielummin ehkä sillein, kuin että vuokraa auton ja ajaa gps:n avulla johonki ottamaan kuvan ja ei silti tiedä mistä ottaa kuvaa. En tiedä, mutta mulle ainakin ihan loistava vaihtoehto.

Laitan tänään jo hieman kamoja kasaan, koska huomenna on vika päivä täällä Californiassa ja mulla on vielä muutama juttu. Aamulla menen Citywalkille klo 10.00 näytökseen katsomaan IMAX 3D Titanicin ja illalla olis Lakersin matsi, saas nähdä miten mulle käy taas :D Lento lähtee perjantaina klo 6.30 ja olin suunnitellut meneväni torstaina lentokentälle yöksi, mutta otin nyt kuitenkin huoneen perjantaiksi asti. Näillä näkymin tulen Lakersin matsin jälkeen hotellille hakemaan kamat ja lähden kentälle joskus yöllä. No katsotaan. Pyykkiäkin pitäisi pestä.

Hyvää työpäivää :)


Mari

Tunnisteet:

4 kommenttia:

19. huhtikuuta 2012 klo 16.39 , Anonymous Lare kirjoitti...

Sillee kiva, että oot kattonu meille jo kämppiä valmiiks. Voi sitä Darryliä. <3 "Suu kävi koko ajan". :D

 
19. huhtikuuta 2012 klo 18.20 , Blogger Mari kirjoitti...

Olisit rakastanut sitä <3 Oon katsonut meille muutamia asuntoja mut en oo kehdannut laittaa tai ottaa niistä kuvia :D

 
19. huhtikuuta 2012 klo 22.38 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Hei! Löysit siis petankki-kentän Wau!!
t. Kirsi HML:sta

 
19. huhtikuuta 2012 klo 22.50 , Blogger Mari kirjoitti...

Heippa, juu löytyi. Siinä oli valmennukset juuri menossa, ihan miellyttävä miljöö mutta ehkä vähän kuuma :)

 

Lähetä kommentti

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

<< Etusivu