Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

And that´s a wrap! Off to Mexico!

perjantai 20. huhtikuuta 2012

And that´s a wrap! Off to Mexico!

Jestas, alan olla aika täpinöissäni täällä! Viimeinen ilta Losissa, menipä kolme viikkoa nopeasti. Eilen illalla mietiskelin sängyssä mitä kaikkea on tapahtunut tänä aikana ja millaiset fiilikset on. Hyvät on, loistavat. Tuntuu, että olisin ollut reisussa jo aika kauan. Se on varmaan ihan hyvä asia. Nyt kun pakkaa rinkkaa niin on sellainen fiilis, että olisi lähdössä lomalle. Californiasta on aina haikeeta lähteä, mutta oon tositosi innoissani Mexicosta ja Väli- Amerikasta. En oo siellä suunnalla koskaan ollutkaan, että se on mulle ihan uusi maailma. Varasin äsken kolmen tähden hotellin, joka oli saanut hyvät arvostelut ja yöhintaan $37 sisältyy ilmainen aamiainen ja netti. Sijainti on hyvä lähellä rantaa ja ravintoloita, jännittävää!

Mietin myös vaihtoehtojani, kun saavun Cancúnin lentokentälle ja Play del Carmeniin pitäisi päästä. Playa on 45 minuutin päässä kentältä ja sinne ei käsittääkseni kannata lähteä taxilla ( $70 ) vaan mennä joko etukäteen tilatulla shuttlella tai ottaa lentokentältä Colectivo, joka kerää asiakkaita jonotusjärjestyksessä. Huono puoli on se, että auto ei liiku ennen kuin kuskin mielestä on tarpeeksi ihmisiä. Mun kärsivällisyydellä mä en edes lähde kokeilemaan tätä vaihtoehtoa. Halvimmillaan pääsee bussilla hintaan $7 ja se lähtee heti lentokentän ovien edestä, mä olisin mennyt bussilla mutta mun lento tulee 16.05 ja seuraavaa lähtee 17.45 eikä hirveesti nappaa odotella siellä todennäköisesti melko kuumassa ja kosteassa.

Mä varasin Playa.infon kautta yksityisshuttlen, joka odottaa mua siellä nimilapun kanssa :D Se ei pysähdy mihinkään, eikä ota muita kyytiin, vaan posottaa suoraan mun hotellille. Matkalla voidaan pysähtyä ostamaan bisseä mulle jos haluan, siis ei kuskille, he vielä painottivat. Tuo kyyti maksoi $30 eli tuli vähän kalliimmaksi kuin Colectivo ( $18 ) ja silti puolet halvempi kuin taxi. Toivottavasti siellä on se tyyppi paikalla, etten joudu sormi suussa miettimään, että mitäs nyt sitten.

Pakkasin jo oikeastaan kaikki kamat aamulla ja voi helkkari, jotenkin rinkassa on tilaa?! Mä kyllä jätän tänne siivoojille muutamia juttuja. Mun rakkaat Juicyn hupparit jää nyt tässä vaiheessa pois, koska en oo käyttänyt niitä nyt pariin viikoon ja  jätän myös kaikenlaisia vartalosuihkeita ja shimmereitä. Viimeksi kun lähdin täältä jätin lapun pöydälle, että jääkaappi on täynnä ruokaa, että syökää ne kun inhhottaa heittää ruokaa pois. San Franissa muistin, et ei hitto, unohdin jättää niille siivoojille tippiä ja jätin ruokaa. Sitten, kun tulin takaisin menin nöyränä sanomaan, että mä unohdin jättää sen tipin ja se ruoka oli vain tipin extra. Ja että jätän hyvän tipin nyt tällä kertaa. Jenkeissä tipin unohdus tai antamatta jättäminen on todella epäkohteliasta. Palveluammateissa olevien ihmisten palkka koostuu osittain tipistä ja näin ollen jos sitä ei anna, se on suoraan jonkun palkasta pois. Eli sitä ei anneta vain hyvästä palvelusta, vaan se annetaan palvelusta. Tippi on yleensä 15-20% palvelun kokonaishinnasta, ja esim. hotellissa yleinen sopiva tippi on $1/yö, vähintään. Tippi annetaan myöskin aina seteleinä, eikä kaiveta niitä laukun pohjalta sulaneessa pastillissa kuoruttuneita kolikoita ( niin ku meitsi aikoinaan...)

Tässä näitä eilisen päivän Venice Beach kuvia! Mä oon tosi tyytyväinen näihin kuviin, koska mä en todellakaan ole mikään kummonen kuvaaja mutta tuntuu, että tosi hyvin onnistuu. Otan tosi paljon kuvia iphonellakin ja nekin on tosi hyviä suurin osa. Me siis ajettiin kymmenen minuuttia Santa Monicasta etelään Venice Beachiin ja Darrylillä oli oma salapaikka mihin laitettiin auto. Se lähti juomaan varmaan neljättä kahvikuppiaan ja mä kiertelin reilun tunnin tuolla. Se on omanlaisensa mesta ja mä varsinkin tykkään hirveesti siitä rantsusta. Itse alueena se on sirkus missä on ihan kaikkea. Siellä on skeittiparkki, koriskenttä, Muscle Beach.. Hyvin liberaali pari kilometriä :D Kaikki hipit ja muut hörhöt on siellä JA sieltä saa tietyin ehdoin laillista marihuanaa. Se on tosi aito kaupunginosa ja makeeta et se on säilynyt noin " hyvänä " Mä tykkään kyllä, ja varsinkin se beach on puhdas ja nätti ja sisältää paljon surffipoikia. Yli tuntia mä en olis jaksanut olla siellä. Hektistä ja sellasta kaaosta. Darryl sanoi, että LAPD ei oikein tee siellä mitään, että siellä on vähän omat kuvionsa. En sitten tiedä mitä meinasi, mutta en mä sinne yöllä lähtisi kyllä pyörimään muutenkaan.

I like.






Yeah. You heard us Arnold.

A vending machine.
Sure you are.












Tuon pojan äiti oli tossa sisäänheittäjänä. Hirveän terve kasvuympäristö.



Highly not recommended.





Nyt en muista oliko mulla vielä jotain asiaa tähän liittyen, kun tuntuu että on nyt niin paljon ollut juttuja tänään.  Kävin katsomassa ihanan Titanicin IMAX 3D Century Cityn IMAX-teatterissa ja Titanichan ei luonnollisestikaan petä koskaan ;) Teatteri oli sellaisessa ostarikompleksissa ja se oli mahtava! Onneksi en ole löytänyt sitä aikaisemmin! Leffa alkoi kolmelta ja loppui puoli seitsemän ja sen jälkeen ei enää hotsittanut kierrellä ( paitsi yksien bikinien verran )

Menin ja tulin sieltä taxilla ja oli ihanat italianokuskit molempina kertoina. Viimeisin heitti mut hotellille ja sanoin, että hitsi mulla on kauhea nälkä ja se käytti mut ruokakaupassa. Oikein sellanen isähahmo.

Nyt mulla on rinkka paketissa ja juon kahvia kolmeen asti ja sitten adios! Toivottavasti saan jotain laitettua Mexicosta, lähden maanantaina Belizeen ja siellä saattaa olla hiljaisuus netin kanssa.

xoxo Mari

Ps. Mä kirjotan nämä juttuni tänne illalla myöhään, yleensä tosi väsyneenä ja mikä tärkeintä; ilman silmälaseja. En pysty siis oikolukemaan mitään mitä tänne heittelen, että toivottavasti tajuatte tekstini pointin jossain määrin. Olis niin pitänyt ottaa lasit mukaan. Mä ajattelin valita otanko hammaskiskon vai silmälasit ja mä otin kiskon.

Tunnisteet:

2 kommenttia:

20. huhtikuuta 2012 klo 23.05 , Blogger ella kirjoitti...

iiiihania sokerikalloja <3

 
27. huhtikuuta 2012 klo 17.19 , Blogger Mari kirjoitti...

Ai onks ne sokeria? :D

 

Lähetä kommentti

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

<< Etusivu